خانه / روانشناسی و علوم تربیتی / تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان

تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان

دانلود رایگان تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان 

این محصول با ارزش “ تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان “را از یاهو فایل دانلود نمایید.

تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان

تحقیق-اثر-موزیک-و-موسیقی-محلی-بر-شاد-بودن-دانشجویان

توضیحات:
تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان، در قالب فایل Word و در حجم ۱۴۰ صفحه.

بخشی از متن:
افسردگي در سراسر دنيا مسئله اي مهم است. در يک بررسي طولي همه کساني را که بين سالهاي ۱۸۹۵ ـ ۱۸۹۷ در ايسلند متولد شده بودند را مورد مطالعه قرار داد. احتمال ۱ به ۸ وجود داشت که اين افراد در مرحله اي از زندگي پيش از رسيدن به سن ۷۵ سالگي دچار اختلال عاطفي شوند. نتايج بدست آمده از مطالعات ديگر برآورد مي کند که در طول زندگي احتمال بروز افسردگي يک قطبي براي مردان ۸ ـ ۱۲ درصد و براي زنان ۲۰ تا ۲۶ درصد است.  در مورد اختلال دو قطبي که کمتر شايع است، خطر وقوع در طول تمام عمرکمتر از ۱% مي باشد. در اين رابطه نيز زنان بيشتر در معرض ابتلا هستند تامردان  (ديويد و ويسمن به نقل از ساراسون ، ۲۰۰۵).
بر اساس مطالعاتي که در اروپا و آمريکا انجام شده است برآورد شده که بين ۹ تا ۲۶ درصد زنان و ۵ تا ۱۲ درصد مردان در طول زندگي خود يک بيماري افسردگي عمده داشته اند. بنابراين زنان دو برابر بيشتر از مردان به افسردگي دچار هستند و اين نسبت در جمعيت هاي باليني نيز گزارش شده است. اين عدم تجانس در شيوع افسردگي مخصوصاً در گروه هاي سني جوان تر صدق مي کند. همچنين احتمال بهبود افسردگي در اين اشخاص نسبت به افراد مسن بيشتر است و نيز احتمال تجربه مجدد بيماري در آنها کمتر مي باشد. مطالعات متعددي که بر روي بيماران مراجعه کننده به پزشکان عمومي انجام شده نشان مي دهند که شيوع افسردگي اساسي در حدود پنج درصد است. اين ميزان سبب شده که اختلال افسردگي يکي از شايعترين مشکلات باليني پزشکي عمومي تلقي گردد. تخمين زده مي شود که تنها در حدود ده درصد بيماران مراجعه کننده به پزشکان عمومي که دچار افسردگي هستند به خدمات روان پزشکي ارجاع داده مي شدند  (بلک برن  ، ۲۰۰۸).
از طرفي ميزان شيوع افسردگي در ميان اقشار جامعه مختلف است افسردگي در ميان دانشجويان دانشگاه بسيار گسترده است. در حدود ۷۸ درصد دانشجويان دانشگاه از بعضي از نشانه هاي مرضي افسردگي رنج مي برند و ۴۶ درصد دانشجويان داراي افسردگي شديد هستند و خودکشي نيز مسئله جدي ديگري در بين دانشجويان دانشگاهاست. ميزان خودکشي در بين جمعيت دانشگاهي ۵۰ درصد بالا تر از جمعيت معمولي است سالانه ۱۰۰۰۰ دانشجوي دانشگاهي تهديد به خودکشي کرده و حدود ۱۰۰۰ نفر واقعاً خود را مي کشند. اين مسئله نه فقط در آمريکا بلکه در کشورهاي اروپايي، هند و ژاپن نيز وجود دارد. در پژوهشي ميزان افسردگي در ميان دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه كه توسط املايي و همكاران (۱۳۸۳) انجام گرفت ميزان افسردگي ½ گزارش گرديد. دانشگاهها براي رفع اين مسائل به طريق گوناگون کوشش نموده اند. شايد يکي از موثرترين راهها براي تقليل اين مسئله عبارت از آگاه ساختن دانشجويان به اين موضوع باشد که آنچه تجربه مي کنند منحصر به آنان نيست. اکثر دانشجويان چنين ناراحتي هاي دارند. اين امر ممکن است به آنان کمک کند که هشيارانه تر تصميم بگيرند چگونه با افسردگي کنار آيند و کجا و از چه کسي استمداد طلبند. بيشتر از انتساب مشکلات علمي و دانشگاهي به کمبودهاي هوشي، دانشجويان بايد آگاه شوند که فشارهاي هيجاني و افسردگي ممکن است موجب غمگيني و رفتار انگيخته شده کمتري گردد که خود ممکن است باعث کاهش پيشرفت علمي و دانشگاهي آنان باشد (آزاد، ۱۳۸۲).  اينک مساله اصلي در پژوهش حاضر اينست که آيا ملوديهاي موسيقي کردي باعث کاهش افسردگي دانشجويان خوابگاهي مي شود؟

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان  “توسط پورتال  یاهو فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: yahoo-file.ir

مطلب پیشنهادی

دانلود برنامه سالانه و تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلیل ۹۵-۹۶

دانلود برنامه سالانه و تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلیل 95-96

دانلود-برنامه-سالانه-و-تقویم-اجرایی-متوسطه-سال-تحصیلیل-95-96فهرست مطالب
عنوان
صفحه
صورتجلسه شورای مدرسه
7
مقدمه
8
ویژگی های یک برنامه خوب
9
بیوگرافی آموزشگاه
11
اطلاعات پرسنلی آموزشگاه
12
در سال تحصيلي ………..
مراحل برنامه ریزی
وضعیت قبولی کلاسهای اول و سوم متوسطه در سه سال گذشته
وضعیت فارغ التحصیلی دوره پیش دانشگاهی در سه سال گذشته
وضعیت قبولی کنکور سراسری در سه سال گذشته
تحليل نيازها
بررسی محیط بیرونی و درونی مدرسه
نقاط قوت
نقاط ضعف
فرصت ها
تهديد ها
تاكتيكها ، روشها و وسايل جهت رسيدن به اهداف
تنظیم برنامه عملیاتي
اقدام و اجرای برنامه ، نظارت، کنترل، ارزشیابی تکوینی، پایانی و بازخورد
فرم ارزشيابي پاياني

دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *