خانه / روانشناسی و علوم تربیتی / روشهاي نوين تدریس انشا با رويكردي به خلاقيت

روشهاي نوين تدریس انشا با رويكردي به خلاقيت

دانلود رایگان روشهاي نوين تدریس انشا با رويكردي به خلاقيت ، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ روشهاي نوين تدریس انشا با رويكردي به خلاقيت “را از یاهو فایل دانلود نمایید.

روشهاي نوين تدریس انشا با رويكردي به خلاقيت

روشهاي-نوين-تدریس-انشا-با-رويكردي-به-خلاقيت

توضیحات:
تحقیق روشهاي نوين تدریس انشا با رويكردي به خلاقيت، در قالب فایل word و در حجم ۱۸ صفحه.

بخشی از متن:
اشكالات مربوط به درس انشا در واقع از همان سالهاي اول دبستان كه كودكان اين درس را با جمله نويسي شروع مي كنند پديد مي آيد برخي از معلمان دانسته يا ندانسته كمترين اهميتي براي تمرينهاي كتاب فارسي قائل نيستند و پس از آنكه چند بار از روي درس خوانده شد شخصا پرسش ها را در كلاس پاسخ مي دهند تا دانش آموزان در كتابهايشان بنويسند اغلب دانش آموزان اين كلاسها چون متن درس را درك نكرده اند بديهي است كه قادر نخواهند بود جملات محكم و زيبايي بسازند يا برداشتهاي خود را از موضوع درس در چند جمله بنويسند يا بيان كنند اين دانش آموزان همان هايي هستند كه در سالهاي بعد براي نوشتن انشا شب هنگام به سراغ والدينشان مي روند تا صبح روز بعد در كلاس نمره ي خوبي به دست آورند .در حالي كه اگر انشا را به مثابه ي روح سيال و جريان ذهني دانش آموزان در نظر بگيريم مي بينيم بي توجهي به اين درس چه خسران عظيمي در بر دارد و تاكنون هم چه زيان عظيمي را متحمل شده ايم .و اما مهمترين علل ضعف دانش آموزان كه با روش دلفي گردآوري شده است عبارتند از:
موضوعات انشا عموما تكراري و خسته كننده است و معلم توضيحي درباره ي موضوع انشا سر كلاس ارائه نمي دهد.
۱- به درس انشا و نگارش بهاي كمتري نسبت به دروسي نظير رياضي ، زبان ، فيزيك و …. داده مي شود و همين امر سبب كمبود در اين زمينه است. 
۲- معلمين اهميت درس انشا را براي دانش آموزان بازگو نمي كنند و چه بسا دانش آموزان انشا را امري بيهوده تلقي مي كنند و انگيزه كافي براي اين درس ندارند. 
۳- برخي دانش آموزان از نمرات كم انشاء سرخورده مي شوند و رغبتي به نوشتن دوباره ندارند و ديگر اينكه معلمين براي نوشتن انشا حجم خاصي را مشخص مي كنند به عنوان مثال مي گويند بايد بيشتر از ده خط بنويسيد. حال آنكه اين شيوه اشتباه است. 
۴- دلسوزي بي جاي والدين در درماندگي فرزندان خود از نوشتن انشا كه با كمترين خواهش و اصرار فرزند خود از نوشتن انشا كه با كمترين خواهش و اصرار فرزند حاضر مي شود كار او را خود بر دوش بگيرند. 
۵- بي توجهي به فرهنگ كتابخواني در اكثر خانواده ها به دليل گرفتاريها و مشكلات ، زيرا اگر پدر و مادر قسمتي از اوقات فراغت خود را صرف خواندن كتابهاي مفيد و سودمند كنند مي توانند عاملي براي ترغيب فرزند به امر مطالعه باشد. 
۶- سطح مطالعه در ميان دانش آموزان بسيار كم است و آنها علاقه چنداني به خواندن كتابهاي مفيد غير درسي ندارند و همين كمبود اطلاعات باعث ناتواني آنها در نوشتن مي شود.

فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
خلاقيت
مهمترين موانع خلاقيت 
موانع فردي
موانع اجتماعي 
علل ضعف انشا 
انواع تفكر
راهكارهاي  پرورش خلاقيت  
شيوه هاي بهبود انشا
راهكارهاي  پرورش خلاقيت  
شيوه هاي بهبود انشا
روشهاي عملي خلاقيت 
شيوه هاي نوين آموزش انشا
نتيجه گيري 
منابع و مآخذ 
دانلود فایل

این محصول ارزشمند “روشهاي نوين تدریس انشا با رويكردي به خلاقيت  “توسط پورتال  یاهو فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: یاهو فایل

مطلب پیشنهادی

دانلود برنامه سالانه و تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلیل ۹۵-۹۶

دانلود برنامه سالانه و تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلیل 95-96

دانلود-برنامه-سالانه-و-تقویم-اجرایی-متوسطه-سال-تحصیلیل-95-96فهرست مطالب
عنوان
صفحه
صورتجلسه شورای مدرسه
7
مقدمه
8
ویژگی های یک برنامه خوب
9
بیوگرافی آموزشگاه
11
اطلاعات پرسنلی آموزشگاه
12
در سال تحصيلي ………..
مراحل برنامه ریزی
وضعیت قبولی کلاسهای اول و سوم متوسطه در سه سال گذشته
وضعیت فارغ التحصیلی دوره پیش دانشگاهی در سه سال گذشته
وضعیت قبولی کنکور سراسری در سه سال گذشته
تحليل نيازها
بررسی محیط بیرونی و درونی مدرسه
نقاط قوت
نقاط ضعف
فرصت ها
تهديد ها
تاكتيكها ، روشها و وسايل جهت رسيدن به اهداف
تنظیم برنامه عملیاتي
اقدام و اجرای برنامه ، نظارت، کنترل، ارزشیابی تکوینی، پایانی و بازخورد
فرم ارزشيابي پاياني

دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *