خانه / روانشناسی و علوم تربیتی / تحقیق خشونت هاي خانوادگي

تحقیق خشونت هاي خانوادگي

دانلود رایگان تحقیق خشونت هاي خانوادگي ، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ تحقیق خشونت هاي خانوادگي “را از یاهو فایل دانلود نمایید.

تحقیق خشونت هاي خانوادگي

تحقیق-خشونت-هاي-خانوادگيتحقیق خشونت هاي خانوادگي  هر پدیده دارای سابقه یا پیشینه ای است و تحقیق در امور اجتماعی و انسانی از همین دیدگاه با تحقیقات فیزیکی و طبیعی تمایز دارد. پدیده های اجتماعی وابسته به گذشته اند و در زنجیره ای از تداوم جای می گیرند هویت آنان بدون در نظر گرفتن گذشته ای که در آن تکوین وتبلور یافته اند به دست نخواهد آمد.فهربست مطالبفصل اول   ۱مقدمه   ۲بیان مسئله   ۹سوالات تحقیق   ۱۵هدفهای تحقیق   ۱۶ضرورت تحقیق :   ۱۷فرضیات تحقیق :   ۲۱فصل دوم   ۲۳مروری بر معالعات و تحقیقات پیشین   ۲۴مطالعه و تحقیقات داخلی :   ۲۵مطالعات و تحقیقات نظری :   ۲۶مطالعات و تحقیقات عملی   ۲۸مطالعات و تحقیقات خارجی   ۳۴شرایط اجتماعی زندگی زنان و مردان   ۳۷تعریف خشونت    ۴۰خشونت خانوادگی و تعریف آن   ۴۴تعریف پذیرفته شده بین المللی از خشونت علیه زنان :   ۴۴اشکال خشونت علیه زنان   ۴۵۱ – خشونت های بدنی ( حسی )   ۴۵۲ – خشونتهای روانی   ۴۵۳ – خشونت جنسی   ۴۶- ۴خشونتهای اقتصادی ( مالی )   ۴۷قتلهای ناموسی    ۴۷زن آزاری و موارد خشونت علیه زنان در خانواده   ۴۸ضرب و شتم زنان    ۴۸اعمال جنسی خشن زیانبار علیه زنان    ۵۱الف –  جنسیت گزینی قبل از زایمان (کودک کشی دختر)    ۵۲ختنه دختران    ۵۴خشونت مربوط به تهیه جهیزیه :   ۵۷ازدواج زود هنگام:   ۵۸زن آزاری در جامعه (همسر آزاری)   ۶۰سبب شناسی خشونت علیه زنان کتک خورده در پژوهشهای پژوهشگران:   ۶۲آثار و عواقب خشونت علیه زنان   ۷۰عواملی که خشونتهای مبتنی بر جنسیت را دوام می بخشند:   ۷۵علل و انگیزه تزلزل در خانواده :   ۷۶خشونت نسبت به زنان   ۷۸خانواده و انواع آن   ۸۱وضعیت حقوقی زنان در ایران:   ۸۶قوانین مربوط به ضرب و شتم:   ۸۸روابط حقوقی زوجین:   ۹۰روابط حقوق مادر با فرزند:   ۹۱انتخاب حرفه و شغل :   ۹۴تابعیت   ۹۵سهم الارث زوجین از یکدیگر   ۹۶ریاست خانواده:   ۹۸نیروی انتظامی :   ۹۹دادگاهها چگونه علیه زنان رای صادر می کنند   ۱۰۱نظریه های مربوط به  خشونت شوهران علیه زنان در خانواده   ۱۰۸نظریه های سطح خرد   ۱۰۸نظریه منابع   ۱۰۹نظریه یادگیری اجتماعی    ۱۱۱نظریه سطح کلان   ۱۱۵نظریه خرده فرهنگ خشونت   ۱۱۵نظریه نظارت اجتماعی   ۱۱۹نظریه ساختار اجتماعی (تنش و تضاد)   ۱۲۲دیدگاه پدرسالاری   ۱۲۴چهارچوب نظری تحقیق   ۱۲۷روش تحقیق   ۱۳۵جامعه آماری :   ۱۳۶نمونه آماری   ۱۳۶شیوه نمونه   ۱۳۷تعریف نظری و عملیاتی متغیرها   ۱۳۷(تعداد فرزندان)   ۱۳۷(درآمد مرد)   ۱۳۸(وابستگی شوهر به مواد مخدر )   ۱۳۸(رضایت و علاقه همسر هنگام ازدواج)   ۱۳۸(دخالت خویشاوندان)   ۱۳۹(تجربه و مشاهده خشونت در خانواده مرد)   ۱۳۹(بدبینی مرد نسبت به زن)   ۱۳۹پایبندی به اعمال مذهبی   ۱۴۰(خشونت روانی)   ۱۴۱(خشونت اجتماعی)   ۱۴۱(خشونت اقتصادی)   ۱۴۱(خشونت جسمانی)   ۱۴۲جداول توصیفی، جداول تبیینی و نمودارها   ۱۴۴تکنیک گردآوری داده ها   ۱۴۴تکنیکهای مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده ها   ۱۴۵یافته های آماری تحقیق   ۱۴۷نتایج توصیفی   ۱۷۲نتایج تبیینی   ۱۷۵محدودیتهای تحقیق   ۱۷۸پیشنهادات و راهکارها   ۱۷۹الف (خانوادگی)   ۱۷۹ب (نهادهای دولتی و مدنی)   ۱۸۰منابع :   ۱۸۲مروری بر مطالعات و تحقیقات پیشینهر پدیده دارای سابقه یا پیشینه ای است و تحقیق در امور اجتماعی و انسانی از همین دیدگاه با تحقیقات فیزیکی و طبیعی تمایز دارد. پدیده های اجتماعی وابسته به گذشته اند و در زنجیره ای از تداوم جای می گیرند هویت آنان بدون در نظر گرفتن گذشته ای که در آن تکوین وتبلور یافته اند به دست نخواهد آمد.لذا همان طورکه شناخت درست باید با توجه به تمامی شرایط فعلی پدیده صورت گیرد گذشته تاریخی آن را نیز باید مورد توجه قرار داد بدینسان بدرستی می توان گفت هر تحقیق درست متضمن شناخت تحقیقات پیشین است ( ساروخانی،  ۱۳۷۵ : ۱۴۶ ) .نیومن اهدافی را برای مرور و نقد ادبیات بر می شمارد که عبارتند از :۱ – نشان دادن آشنایی با مجموعه ای از اطلاعات و اثبات کار .۲ – نشان دادن جهتهای تحقیقات قبلی و نحوه ارتباط تحقیق فعلی با تحقیقات قبلی .۳ – منسجم نمودن و خلاصه کردن دانسته های موجود در یک زمینه .۴ – یادگیری از دیگران و برانگیختن ایده های جدید ( نیومن به نقل از زنگنه، ۱۳۸۰ : ۱۷ – ۱۶ ) .بنابراین در این پژوهش نیز تحقیقات و مطالعات انجام شده توسط دیگران در زمینه خشونت شوهران علیه زنان در خانواده را در دو بخش مطالعات و تحقیقات داخلی و خارجی مرور خواهیم کرد .مطالعه و تحقیقات داخلی :هر چند در زمینه مسائل مختلف خانواده در ایران تحقیقات مختلفی صورت گرفته شده اما در زمینه خشونت خانوادگی به خصوص خشونت شوهران علیه زنان در خانواده تحقیقات بسیار اندکی صورت گرفته است ولی متفکران اجتماعی و انسانی بر اساس مشاهدات و تجربیات خود و نتایج پژوهشگران داخلی و خارجی به صورت نظری به توصیف مسئله خشونت شوهران علیه زنان در خانواده و علل و ریشه های آن پرداخته اند لذا مطالعات و تحقیقات داخلی را دو بخش مطالعات نظری و تحقیقات عملی طرح می نماییم

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “تحقیق خشونت هاي خانوادگي  “توسط پورتال  یاهو فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: یاهو فایل

مطلب پیشنهادی

تحقیق مطالعه عوامل مؤثر در افزايش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان

تحقیق مطالعه عوامل مؤثر در افزايش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان

تحقیق-مطالعه-عوامل-مؤثر-در-افزايش-مهارت-نوشتن-خلاق-در-دانش-آموزان

توضیحات:
پایان نامه مطالعه عوامل مؤثر در افزايش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان، در قالب فایل word و در حجم 200 صفحه. در این پایان نامه عوامل مؤثر در افزايش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه استان بوشهر مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.

بخشی از مقدمه:
جامعه‌ي پويا و پرتلاش امروزي يك لحظه درنگ نمي كند تا بتواند به فنون جديد و قدرت والاي علمي دست پيدا كند . در چنين عصري كه عصر شكوفايي و بهره جستن از نبوغ بزرگان علمي، پژوهندگان ،مخترعين ، مبتكرين، صنعتگران و... است براي اداره سازمان‌هاي اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي و آموزش جامعه به فكر و ذهن افراد خلاق نياز است ، تا بتوان همگام و همپاي پيشرفت جامعه به پرورش افراد خلاق اقدام نمود.
بسياري بر اين عقيده‌اند كه خلاقيت امري ذاتي است و فقط خداوند اين وديعه خود را به عده‌اي از انسانها بخشيده و قابل آموزش و آموختني نيست . عده‌اي با اين عقيده مخالفند و ابراز مي دارند خداوند به همه انسانها يكسان نعمت بخشيده اين افراد (خلاقان) از اين نبوغ خدادادي خود ، بيشترين بهره را برده‌اند و نيز معتقدند كه خلاقيت صفت مشترك تمامي انسانها است كه با پرورش آن مي توان آن را از حالت ركود درآورد و از حالت بالقوه به بالفعل تبديل كرد و بالعكس مي‌توان خلاقيت را با آموزش ناصحيح و غلط از ريشه خشكاند. تحقيقات ادعاي گروه دوم را تصديق كرده و خلاقيت را صفت مشترك تمام انسانها دانسته ، اما مقدار و نوع خلاقيت از فردي به فرد ديگر متفاوت مي‌دانند و هر انساني به نوعي از خلاقيت خود بهره مي‌برد يكي زياد يكي كم(پيرخايفي،1376). اين تحقيقات نشان داده است كه رشد و پرورش خلاقيت از همان بدو تولد و دوران كودكي آغاز مي‌شود و در دوران دبيرستان به مرحله شكوفائي خود نزديك مي‌شود. البته اگر اين توانايي در انسان پرورش يابد تا پايان عمر به غناي والاي علمي آن افزوده مي‌شود.
پيرخايفي (1376) آموزش خلاقيت را امري حياتي مي‌داند كه بايد در سطوح مختلف تحصيلي به صورت همگاني انجام گيرد و اين آموزش همگاني متضمن انعطاف پذيري ذهن ، توانمندي شخصيت انسان (پرورش روحيه‌ي استقلال و اعتماد به نفس) و ايجاد زمينه و بسترهاي مناسب اجتماعي فردي و خانوادگي است. جداي از آموزش همگاني و عمومي آموزش ويژه نيز از ضروريات است . با آموزش ويژه، فكر به طور خاص در يك زمينه ، مهارت مطلوب و مناسب را كسب مي‌كندو به اصطلاح اهل علم تخصص مي‌يابد. تفاوت اساسي موجود ميان آموزش همگاني و آموزش ويژه اين است كه در آموزش همگاني فرد ياد مي‌گيرد كه چگونه در خدمت خود باشد و قابليت‌هاي خود را بشناسد و به استعدادهايش در زمينه‌هاي مختلف پي ببرد، امّا در پرورش ويژه فرد علاوه بر شناخت قابليت‌هاي خود به خدمات اجتماعي نيز توجه مي‌كند و ياد مي‌گيرد كه چگونه در خدمت جامعه باشد و خود را وقف اجتماع نمايد . فرد به صرف داشتن انديشه‌هاي خلاق به ما تضمين نمي‌دهد كه حتماً اين انديشه را در هر سطحي از خلاقيت كه مي‌خواهد باشد مي‌تواند به مرحله بازدهي و توليد برساند قطعاً در اين راه عوامل شخصيتي بسياري وجود دارند كه مانع از به نتيجه رسيدن انديشه خلاق افراد مي‌شوند. عواملي چون ـ اعتماد به نفس پايين ـ نبود اراده و پشتكار ـ اضطراب ـ تشويش خاطر ـ دل نگراني ـ وسواس ـ خود كم بيني ـ حساس نبودن نسبت به پديده‌ها ـ تمايل به همرنگي و يكنواختي فكر از عواملي به شمار مي‌‌روند كه راه را بر انديشه خلاق مي‌بندد . از اين رو تدارك ديدن زمينه‌اي كه باعث برطرف ساختن عوامل شخصيتي ذكر شده مي‌شود ، مهمترين قدم براي رشد انديشه به شمار مي‌رود. در اين ميان تأكيد ويژه بر نقش خانواده و در مرحله‌ي دوم مدرسه است .
اديسون (به نقل از ميرزا آقايي ، 1382) اظهار مي‌دارد كه : تمام پيشرفتهاي عالم گيرش من جمله اختراع برق را مديون تفكر منظم و يادداشت برداري دقيق است . اين گفته اديسون نقش نوشتن را واضح و روشن بيان مي‌كند...

فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات

مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه‌های پژوهش
تعاریف عملیاتی متغیرها
نوع متغیرهای تحقیق
مراحل اندازه‌گیری متغیرها
تعریف متغیرها

فصل دوم : ادبیات پژوهش
خلاقیت چیست ؟
تعریف خلاقیت
روند شکل گیری خلاقیت
خصوصیات افراد خلاق
راه‌های پرورش خلاقیت
موانع خلاقیت
انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری
نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق
محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت
نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق
تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق
نقش قصه‌گویی در پرورش نوشتن خلاق
تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق
نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت
نقش بازی‌های کودکانه در پرورش خلاقیت
تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق
مروری بر تحقیقات انجام شده

فصل سوم : روش پژوهش
نوع تحقیق
جامعه آماری و ویژگی‌های آن
روش نمونه‌گیری و حجم نمونه
ابزار گردآوری داده‌ها
پایایی و روایی پرسشنامه‌ها
پایایی و روایی آزمون خلاقیت
پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت
پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته
شیوه نمره‌گذاری آزمون‌ها
نمره‌گذاری آزمون خلاقیت
نمره‌گذاری آزمون انگیزه پیشرفت
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

فصل چهارم : یافته‌های تحقیق
یافته‌های توصیفی
یافته‌های مربوط به فرضیه‌های تحقیق (آمار استنباطی)

فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری
بحث و نتیجه‌گیری
پیشنهاد نظری و علمی پژوهش
محدودیت‌های پژوهش

منابع و مأخذ
پیوست‌ها
پرسشنامه شماره (۱) پرسشنامه محقق ساخته
پرسشنامه شماره (۲) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT)
پرسشنامه شماره (۳) آزمون خلاقیت جمال عابدی

دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

porno video Pendik escort maltepe escort porno izle bursa escort kurtkoy escort