خانه / حقوق / مسئوليت اجتماعي شرکت ها

مسئوليت اجتماعي شرکت ها

دانلود رایگان مسئوليت اجتماعي شرکت ها ، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ مسئوليت اجتماعي شرکت ها “را از یاهو فایل دانلود نمایید.

مسئوليت اجتماعي شرکت ها

مسئوليت-اجتماعي-شرکت-هامسئوليت اجتماعي شرکت ها مسئوليت اجتماعي شرکت‌ها يا CSR موضوع حساسيت‌برانگيز و رو به توجه در سال‌هاي اخير بوده است تا آنجا که سازمان‌هاي بين‌المللي مانند سازمان ملل و اتحاديه اروپا، استانداردهايي را در اين زمينه ارائه کرده‌اند.بنياد مديريت کيفيت اروپا EFQM که بنيادي وابسته به اتحاديه اروپاست، در مدل الگوي تعالي خود براي سازمان‌ها، مسئوليت اجتماعي شرکت‌ها را به عنوان يکي از ارزش‌هاي هشت‌گانه خود معرفي کرده است. همچنين، يکي از معيارهاي نه‌گانه خود را براي ارزيابي شرکت‌ها، به اين امر اختصاص داده و هشت درصد از امتيار کل ارزيابي يک سازمان را براي اين معيار قائل است. توجه مدل EFQM به مسئوليت اجتماعي شرکت‌ها و عدم توجه مدل مالکوم بالدريج اروپا و مدل دمينگ ژاپن به اين امر، حاکي از حساسيت‌هاي جامعه اروپايي نسبت به مسئوليت اجتماعي شرکت‌هاست.سرامدي، يعني فراتر رفتن از چارچوب الزاماتي قانوني که سازمان براساس آنها فعاليت کرده و براي درک و براورده‌سازي انتظارات ذينفعان سازمان در جامعه، تلاش مي‌کنند.سازمان‌هاي سرامد به عنوان سازمان‌هايي پاسخگو، براي شفافيت و پاسخگويي به ذينفعان خود در قبال عملکردشان، روشي بسيار اخلاقي در پيش مي‌گيرند. اين سازمان‌ها حساسيت و توجهي ويژه به پاسخگويي اجتماعي و حفظ ثبات زيست ‌بوم سازمان در حال و آينده دارند و اين ديدگاه را ترويج مي‌کنند. مسئوليت اجتماعي در ارزش‌هاي اين سازمان‌ها بيان شده است. آنها از طريق مراوده باز با ذينفعان، انتظارات و مقررات محلي و جهاني را درک و رعايت کرده و از آن فراتر مي‌روند.اين سازمان‌ها ضمن توجه به مديريت ريسک، در پي فرصت‌هايي براي تعريف پروژه‌هايي با جامعه هستند که منافع دوسويه داشته و برانگيزنده و نگهبان اعتماد ذينفعان به سازمان باشد. آنها به تاثيرات حال و آينده سازمان بر جامعه آگاهي دارند و سعي بر اين دارند که تاثيرات نامطلوب سازمان بر جامعه را به حداقل برسانند.گرم شدن کره زمين، توليد گازهاي گلخانه‌اي و تخريب محيط زيست، در سال‌هاي اخير توجه جوامع و دولت‌ها را به افزايش نقش شرکت‌ها در زمينه توليد دوستدار محيط زيست و محصول سبز افزايش داده است.مزاياي ناشي از به‌کارگيري اين مفهوم در سازمان، عبارتند از:•           بهبود تصوير سازمان در جامعه •           افزايش ارزش نام تجاري •           دسترسي بيشتر به منابع تامين مالي •           محيط کار ايمن‌تر و بهداشتي‌تر •           مديريت ريسک و ساختار حاکميتي قوي‌تر •           کارکنان با‌انگيزه‌تر •           وفاداري مشتري •           افزايش اعتماد ذينفعان به سازمانمثلا، شرکت والئو نتايج زير را پس از کسب ۴۵ درصد افزايش درامد، گزارش کرده است:•           کاهش در مصرف انرژي از ۱۹۹۵ تاکنون به ميزان ۱۵ درصد •           كاركنان باانگيزه‌تر •           وفاداري مشتري •           افزايش اعتماد ذينفعان به سازمانمثلاً شركت والئو نتايج زير را پس از كسب ۴۵درصد افزايش درامد، گزارش كرده است:•           كاهش در مصرف انرژي از ۱۹۹۵ تاكنون به ميزان ۱۵درصد •           کاهش مصرف آب ۲۴ درصد •           کاهش بخارهاي ناشي از حلال‌ها ۴۴ درصد

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “مسئوليت اجتماعي شرکت ها  “توسط پورتال  یاهو فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: یاهو فایل

مطلب پیشنهادی

تحقیق حقوق؛ سببیت بین ضرر و فعل زيانبار

تحقیق حقوق؛ سببیت بین ضرر و فعل زيانبار

تحقیق-حقوق؛-سببیت-بین-ضرر-و-فعل-زيانبار

توضیحات:
پایان نامه رشته حقوق؛ با موضوع سببیت بین ضرر و فعل زيانبار، در قالب فایل word و در حجم 145 صفحه.

بخشی از متن:
مفهوم ضرر يا خسارت را هر فردي مي‌داند. در هرجا كه نقص در اموال ايجاد شود يا منفعت مسلمي از دست داده شود يا به سلامت و حيثيت و عواطف شخص لطمه‌اي وارد آيد مي‌گويند ضرري ايجاد شده است...
... مثلاً اقسام ضرر را با توجه به شخص متضرر كه مي‌توان به قابل تحمل و غيرقابل تحمل يا قابل جبران و غيرقابل جبران تقسيم‌بندي نمود. ولي ما در ايجاد و قسم كلي ضرر يعني ضرر مادي و ضرر معنوي را مختصراً بيان مي‌نمائيم. نخست ضرر مادي. ضرر مادي (مالي) زياني است كه بخاطر از بين رفتن اعيان اموال (مانند سوختن خانه و كشتن حيوان) يا كاهش ارزش اموال (مثل احداث كارخانه‌اي كه باعث كاهش بهاي املاك مجاور شود) و مالكيت معنوي (مانند آسيب رساندن به شهرت تجاري و نام تجارتي و علامت صنعتي) يا از بين رفتن منفعت و حق شروع اشخاص براي آنان ايجاد مي‌شود.

فهرست مطالب:
فصل اول: كليات
بخش نخست: مفهوم ضرر و اقسام آن
1-1- مفهوم ضرر
1-2- ضرر قابل جبران و شرايط آن
1-3- از دست دادن موقعيتهاي عملي
1-4- محروم ماندن از كار
1-5- ضرر معنوي
بخش دوم: بيان مختصر فعل زيان‌بار
بخش سوم: بيان مختصر رابطة سببيت
فصل دوم: فصل زيان بار
بخش نخست: عنصر مادة فعل زيان بار
1-1- تقصير با فعل مثبت
1-1-1- قاعده
1-1-2- شرايط فعل مثبت زيان بار و زيانها
1-2- تقصير از نوع فعل سلبي يا ترك فعل
1-2-1- اقسام ترك فعل
1-2-2- مباني نظري مسئوليت ناشي از خودداري
1-2-3- نتايج عنصر مادي
بخش دوم: عنصر معنوي فعل زيانبار
2-1- نقش اراده و تميز در تشخيص انواع تقصير
2-2- مسئوليت مدني صفير غيرمميز و مجنون
2-2-1- نظريه‌هاي حقوقي
2-2-2- حقوق موضوعه ايران
2-3- آزادي اراده
2-3-1- نظريه سنتي و نوعي تقصير
2-3-2- نقش اراده آزاد
بخش سوم: عنصر قانوني فصل زيانبار
3-1- مفهوم غيرقانوني بودن
3-1-1- معنا و چهره‌هاي گوناگون تجاوز
3-1-2- ضابطه و معيار تجاوز
3-2- افعال مشروع
3-2-1- دفاع مشروع
3-2-2- امر آمر قانوني
3-2-3- اكراه يا اجبار
3-2-4- غرور
3-2-5- اضطرار
3-2-6- اعمال حق
3-2-7- مصلحت عمومي
3-2-8- اذن و برائت از انجام عمل
فصل سوم: رابطة سببيت
بخش نخست: چگونگي رابطة سببيت
1-1- لزوم رابطة سببيت
1-2- اجتماع اسباب
بخش دوم: اسباب خارج و اثر آن در مسئوليت
2-1- وقوع حوادث پيش‌بيني نشده يا قواي قاهره
2-2- فعل شخص ثالث
2-3- تقصير زيانديده
1-1- مفهوم ضرر
دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

porno video Pendik escort maltepe escort porno izle bursa escort kurtkoy escort