خانه / روانشناسی و علوم تربیتی / پروژه کارشناسی روانشناسی – بررسی سلامت روانی کارکنان

پروژه کارشناسی روانشناسی – بررسی سلامت روانی کارکنان

دانلود رایگان پروژه کارشناسی روانشناسی – بررسی سلامت روانی کارکنان ، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ پروژه کارشناسی روانشناسی – بررسی سلامت روانی کارکنان “را از یاهو فایل دانلود نمایید.

پروژه کارشناسی روانشناسی – بررسی سلامت روانی کارکنان

پروژه-کارشناسی-روانشناسی--بررسی-سلامت-روانی-کارکنانکلیات و مقدمه  1-1 مقدمه………………………………………………………31-2 بیان مسئله……………………………………………………41-3 اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………51-4 اهداف تحقیق…………………………………………………61-5 فرضیه ها و سئوالات تحقیق………………………………………61-6 متغیرهای تحقیق………………………………………………71-7 تعریف مفهومی و عملیاتی…………………………………………8فصل دومپیشینه تحقیق و پایه های نظری  1-2 پیشینه نظری تحقیق……………………………………………112-1-1 مفهوم سلامت روان…………………………………………112-1-2 تاریخچه سلامت روان در جهان…………………………………122-1-3 تاریخچه سلامت روان در ایران…………………………………142-1-4 مفهوم سلامت روان از دیدگاه های مختلف………………………172-1-5 سلامت روان از نظر مکاتب……………………………………182-1-6 اصول سلامت روان…………………………………………202-1-7 هدف ایجاد سلامت روان………………………………………232-1-8 مکانیزم های دفاعی و نقش آن در سلامت روان………………………252-1-9 جمع بندی…………………………………………………282-2 پیشینه عملی تحقیق……………………………………………292-2-1 همه گیر شناسی در ایران………………………………………292-2-2 بررسی همه گیر شناسی در جهان………………………………31فصل سومروش شناسی تحقیق  3-1 روش تحقیق…………………………………………………383-2 جامعه آماری…………………………………………………383-3 نمونه تحقیق…………………………………………………393-4 ابزار تحقیق…………………………………………………393-4-1 مقیاس های چهارگانه آزمون……………………………………403-4-2 موارد کاربرد و محدودیت های آزمون……………………………403-4-3 نمره برش آزمون……………………………………………413-5-3 پایایی آزمون………………………………………………423-6 اعتبار پرسشنامه…………………………………………………423-7 روش جمع آوری اطلاعات و اجرا………………………………433-8 تجزیه و تحلیل آماری…………………………………………43فصل چهارمیافته های تحقیق  4-1 داده های آماری جامعه مورد مطالعه…………………………………454-2 میانگین سلامت روانی جامعه مورد مطالعه……………………………484-3- تجریه و تحلیل فرضیه و سئوالات تحقیق……………………………50فصل پنجمبحث و نتیجه گیری  5-1 بحث و نتیجه گیری……………………………………………595-2 نتیجه گیری کلی………………………………………………615-3 محدودیت های تحقیق…………………………………………615-4 پیشنهادات تحقیق………………………………………………62منابع تحقیق………………………………………………………63پیوستپیوست…………………………………………………………66

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “پروژه کارشناسی روانشناسی – بررسی سلامت روانی کارکنان  “توسط پورتال  یاهو فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: یاهو فایل

مطلب پیشنهادی

اثرات منفی کودک عقب مانده بر سازگاری های اجتماعی مادران

اثرات منفي کودک عقب مانده بر سازگاری های اجتماعی مادران

اثرات-منفي-کودک-عقب-مانده-بر-سازگاری-های-اجتماعی-مادران

توضیحات:
تحقیق اثرات منفي کودک عقب مانده بر سازگاری های اجتماعی مادران، در قالب فایل word و در حجم 109 صفحه.


بخشی از متن:
وجود يك جامعه سالم از نظر بهداشت روان، وابسته به سلامت اجزا کوچکتر آن جامعه مانند مجامع، گروهها و خانواده‌های موجود در آن جامعه است وجود خانواده‌های سالم ودارای سلامت روان مي‌تواند تاثير بسزايي در سلامت روانی موجود و ايجاد بهداشت روانی در آن جامعه داشته باشد، زيرا نهاد خانواده به خودی خود يک جامعه کوچک است و هر گونه تغيير مثبت يا منفی در آن، در جامعه بزرگ انسانها تاثير مستقيم و موثر دارد و ثبات و بی‌ثباتی خانواده بطور مستقيم بر ثبات يا بی‌ثباتی جامعه تاثير دارد.
کودک عامل گسترش نسل است و تولد هر کودک مي‌تواند بر پويايی خانواده اثر بگذارد، والدين و ديگر اعضای خانواده بايد تغييرات متعددی را جهت سازگاری با عضو جديد تحمل کنند. تولد يک کودک ناتوان بر خانواده می‌تواند اثرات عميقی داشته باشد، زيرا خصوصيات کودکان و نوزادان معلول حدود انتهايی رفتار است و از آنجايی که معلوليت و رفتارهای ناشی از آن امری ثابت و پايدار می‌باشد، اين امر بر تعاملاتی که کودک با والدين و خواهران و برادران خود دارد، تاثير می‌گذارد (هالاهان وکافمن ، 1998).
مراقبت‌های اضافی که برخی از کودکان معلول به والدين تحميل می‌کنند، برنحوه تعامل والدين تاثير می‌گذارد. بروز معلوليت در فرزندان اختلالات عاطفی و مشکلات اقتصادی زيادی را در خانواده ايجاد مي‌کند، بنحوی که يكايك افراد خانواده دچار بحرانهايي ناشي ازوجود فرد معلول مي‌شوند.
روابط دچار سردی وتيرگي مي‌شود و روابط اجتماعي خانواده نيزمحدود مي‌گردد. ساير فرزندان دچار مشکلات عاطفي و اجتماعي مي‌گردند و بطور کلي بهداشت روانی خانواده که ضامن سلامت کودکان و سرمايه‌های فردی-اجتماعي است به شدت به مخاطره مي‌افتد هر چند خانواده‌های کودکان معلول فشار روانی بیشتری را تجربه می‌کنند ولی سازگاری زناشویی بالاتری را از خود نشان می‌دهند(حسين نژاد، 1375).
در تحقيق حاضر سعي محقق بر روشن کردن اين موضوع است که آيا حضور کودک عقب مانده ذهنی در خانواده مي‌تواند بر سازگاری اجتماعي مادران اثرات منفي داشته باشد يا نه؟
2-1- بيان مساله
خانواده يک نظام اجتماعي است که اختلال در هر يک از اجزای و اعضاء آن کل نظام را مختل مي‌کند و اين نظام مختل شده به نوبه خود اختلالات مربوط به اعضاء را تشديد و مشکلات جديدی را ايجاد مي‌کند. با اين نگرش، معلوليت يکي از فرزندان، برتمامي خانواده و کارکردهای مختلف آن و بر يکايک اعضاء تاثير غالبا منفي باقي مي‌گذارد. به عبارت ديگر معلوليت فرزندی در خانواده، مانع از آن مي‌شود که خانواده بتواند کارکردهای متعارف خود را بنحو مطلوب داشته باشد.
از جمله اين کارکردها تامين موجبات رشد و پرورش شخصيت فرزندان‌، تأمين محيطی دلپذير برای اعضاء و ايجاد پايگاهی برای برقراری روابط اجتماعی خانواده با ديگران می‌باشد. خانواده پايگاهي برای برقراری ارتباطات اجتماعي است و برقراری ارتباط با ديگران در استحکام شبکه خويشاوندی سهم بسزايي دارد (ناصرشريعتي وداورمنش، 1374ص 117-116).
همانطور که مي‌دانيم انسان عادی برای حفظ و تطابق خود با محيط از انواع روشهای خودآگاه و مکانيسم‌های دفاعي کمک مي‌گيرد. ولي هر انساني در برابر فشارها و عواملي که سبب ايجاد تنش و فشار رواني در او مي‌شود، دارای آستانه تحمل است و چنانچه فشارهای محيطي او بيش از اندازه شود، در نقطه‌ای تعادل رواني او به مخاطره مي‌افتد (اسلامي‌نسب، 1373ص33).
با به دنيا آمدن کودک ناتوان فشارهايي بر والدين وارد مي‌گردد که موجب بر هم خوردن آرامش و انسجام خانواده مي‌شود، در نتيجه سازش يافتگي آنان را تحت تاثير قرار ميدهد.
فابر (1975) خاطر نشان می‌سازد که در اثر وجود کودک عقب مانده ذهنی انواع فشارهای زير به والدين و ساير اعضای خانواده تحميل می‌شود:
1) به تعويق افتادن تحول روانی ساير فرزندان
2) محدود شدن پيشرفت خانواده
3) وقوع بحرانهايی مانند مشکلات زناشويی، طلاق، افسردگی والدين
4) بروز احساساتی از قبيل خشم، نااميدی و احساس گناه (ترنبول وترنبول ، 1990 به نقل از شريفی‌درآمدي ص64).
رزنبرگ ورابينسن (1990) به تاثير شرايط خانواده بر سازگاری با تولد کودک معلول اشاره مي‌نمايد. آنها خاطر نشان مي‌سازند. خانواده‌هايي که از نظر وضعيت آموزشي، تربيتي و فرهنگي در وضعيت مناسبي نيستند و از امکانات حمايتي برخوردار نباشند و شرايط اقتصادی بدی داشته باشند، فرايند سازگاری را بخوبي طي نمي‌کنند و دچار ناراحتي مي‌شوند (به نقل از ماهر،1377).
البرزی (1375) درباره تاثير کودک عقب مانده ذهني بر والدين و رويارويي پدر و مادر با کودک عقب مانده ذهني نشان ميدهد که والدين به واکنشهای مختلفي دچار مي‌شوند که عبارتند از:احساس خجالت (41درصد)، احساس گناه (37درصد)، پنهان کردن فرزند (10درصد).
خانواده در ارتباط با داشتن چنين فرزندی فشارهايي را تحمل ميکند که از جمله آن مواردی از قبیل نگراني برای فرزند (87درصد)، آزردگي عصبي (2/53درصد)، تاثير بر روابط خانواده (23درصد)، اختلاف زناشويي (18درصد) اشاره نمود (شريفي‌درآمدی، 1381ص165-164).
فابر (1959) يکي از اولين پژوهشگراني است که انواع استرس ايجادشده در خانواده که ناشي از پي بردن به معلوليت کودک است را مورد بررسي قرار ميدهد. يکي ازرايج ترين اين استرس‌ها، واکنش اندوه است. اين واکنش سمبل يا نشانه مرگ کودک طبيعي است. بعبارت ديگر، داشتن کودک معلول نشانه از دست دادن يک کودک طبيعي است. آگاهي از اينکه کودک آنها با مشکل متولد شده است و اين مشکل ادامه خواهديافت، فرايندي از اندوه را موجب ميشود که شبيه اندوهي است که اعضاء خانواده کودک در حال فوت با آن روبرو است.

فهرست مطالب :
مقدمه
بيان مساله
اهميت و ضرورت
هدف كلي
اهداف ويژه پژوهش
فرضيه‌هاي پژوهش
تعريف واژه‌ها
دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *