خانه / علوم اجتماعی / دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان

دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان

دانلود رایگان دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان ، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان “را از یاهو فایل دانلود نمایید.

دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان

دانلود-تحقیق-کارشناسی-بررسی-شناخت-غلط-های-املایی-رایج-در-بین-دانش-آموزانفهرست مطالب: مقدمه. ۹ ضرورت تحقیق.. ۲۵ بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان.. ۲۵ تعریف مفاهیم  به صورت مفهومی و عملیاتی.. ۳۰ عمده‌ترین مشکل املایی دانش‌آموزان:. ۳۱ الف. نارسانویسی:. ۳۱ ب. ضعف در حافظه‌ی دیداری:. ۳۳ علل ضعف حافظه‌ی دیداری:. ۳۳ ج. ضعف در تمیز دیداری.. ۳۴ د. حساسیت شنوایی.. ۳۴ پایین بودن حساسیت شنوایی عامل اصلی این اختلال است. نمونه‌ی این نوع اختلال:  35 ه. عدم دقت و توجه. ۳۵ علل اشتباه نویسی در دندانه:. ۳۵ اشکالات مربوط به تشدید:. ۳۷ تعریف املا:. ۳۸ الگوی برنامه درسی املا:. ۴۱ مهم‌ترین محاسن این الگو عبارت از:. ۴۲ ولی به جهت هماهنگی مقدار متن املا در پایه‌های مختلف بدین شرح پیشنهاد می‌شود:  44 معیارهای ارزشیابی.. ۴۷ فصل سوم. ۵۱ استفاده از یک جامعه آماری با موضوع  غلط های املایی دانش آموزان دوره ی دبستان   52 مقدمه ای برای فصل سوم. ۵۳ هدف تحقیق.. ۵۸ تعریف عملیاتی.. ۵۸ روش تحقیق.. ۶۰ جامعه ی آماری.. ۶۰ توضیحات نمونه آماری که توسط پرسشنامه بدست آمده است : ۷۴ جامعه تحقیق : ۷۴ حجم نمونه در روش نمونه گیری : ۷۴ ابزار اندازه گیری : ۷۴ روش اجرای تحقیق : ۷۵ آمار توصیفی : ۷۵ فصل چهارم. ۷۶ مقدمه : ۷۷ سوالات  پرسش نامه. ۷۸ فصل پنجم.. ۹۲ راهکارهایی برای حل مشکلات نوشتاری.. ۹۳ نتیجه گیری.. ۹۶ منابع: ۹۷فهرست جداول و نمودار ها جدول بر اساس پاسخ های نمونه آماری.. ۷۹ ۱ـ تاثیر جامعه به این مشکل : ۸۰ ۲ـ مشکل نوشتاری غیر قابل در مان است . ۳ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل  قابل در مان است . ۸۱ ۳ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل  قابل در مان است . ۸۲ ۴ـ چه مقدار مشاوره تاثیر دارد ؟. ۸۳ ۵ـ تاثیر افراد خانواده بر بهبود بر مشکلات نوشتاری  . 84 6ـ تاثیر آموزشهای خارج از کلاس برای بهبود نوشتن .۷ـ تمرین  مستمر می تواند تاثیر زیادی بر نوشتن داشته باشد   85 7ـ تمرین  مستمر می تواند تاثیر زیادی بر نوشتن داشته باشد.. ۸۶ ۸ـ برخورد بد دیگران برای جلو گیری از پیشرفت. ۸۷ ۹ـ نقش آموزگار در بهبود. ۸۸ ۱۰ـ تاثیر بهبود نیافتن از مشکلات نوشتاری و ترک تحصیل  . 89 11ـ  مشکلات نوشتاری تا چه حد به وراثت مربوط می شود ؟. ۹۰ ۱۲ـ تا چه حد امکان دارد که این مشکل بر طرف نشود با تمرین  . 91 جدول شماره ی ۱ – تعداد دانش آموزان نمونه ی آماری بر حسب جنس، پایه و نوع مدرسه  جمع چهارم سوم دوم پایه و جنس…. ۶۱ یافته های پژوهش…. ۶۲ جدول شماره ی ۲ – سهم غلط های آموزشی دانش آموزان (درصد به کل). ۶۳ جدول شماره ی ۳ – سهم غلط های ناشی از بی دقتی دانش آموزان (درصد به کل). ۶۴ جدول شماره ی ۴ – سهم غلط های ناشی از ضعف حساسیت شنوایی( درصد به کل)  65 جدول شماره ۵ – سهم غلط های املایی ناشی از ضعف حافظه ی دیداری (درصد به کل) جنس     66 جدول شماره ۶ – سهم غلط های املایی ناشی از نارسانویسی (درصد به کل) جنس…. ۶۶ جدول شماره ی ۷ – سهم غلط های املایی ناشی از ضعف حافظه ی شنوایی (درصد به کل)  68 تهیه چند جدول از نمونه آماری در یک شهر بین جنس های مخالف از نظر مشکلات رفتاری :.. ۶۸ جدول ۱٫ توزیع فراوانی و درصد اختلالات رفتاری دانش آموزان در جمع و  بر حسب جنس.. ۶۸ جدول ۲٫ آزمون ۲x و توزیع اختلالات رفتاری دانش آموزان ابتدایی بر حسب جنس.. ۶۹ جدول ۳٫ توزیع اختلالات نوشتاری در دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی.. ۷۰ جدول ۴٫ توزیع فراوانی و درصد شیوع اختلالات ( بر حسب ابعاد چهار گانه اختلالات ) در دختران و پسران مقطع ابتدایی  تکه ای از متن :چکیده وجود مشکلات شدید در نوشتن کلمات به طور صحیح، باعث نگرانی شدید والدین و معلم کودک می گردد. املا، بخشی از برنامه آموزشی است که دوران خلاقیت و تفکر واگرا، مطرح نیست، بلکه تنها آموزش یک نمونه یا ترتیب حروف مد نظر است. کودکان و نوجوانان بسیاری از مشکلات نادرست نویسی رنج می برند که تکراری نوشتاری لغات غلط نوشته شده تنها راه حل نیست. بلکه می توان رفتارهای ورودی دانش آموزان را برای نوشتن تقویت نمود از جمله: تقویت ادراک شنیداری و حافظه اصوات، تقویت ادراک بصری و حافظه حروف تقویت مهارتهای حرکتی، و یا تقویت مسیرهای حسی، بینایی، شنوایی، حرکتی و لامسه به این هدف مهم دست یافت. برایتقویت نارسانویسی می توان از روش فرنالد استفاده نمود که از حواس مختلفیمانند بینایی، شنوایی، لامسه و حرکتی استفاده می کند و ارزش آن در آموزشقواعد انطباق واج نویسی و توانمندی دانش آموز برای تشخیص بین حروف و اصواتحروف الفبا می باشد. عواملمهمترین قسمت مشکلات آموزشی املا در کودکان ابتدایی که از هوش طبیعی و حتیبالاتر برخوردارند، مشکلات املای کلمات با حروف همصدا است که برای درمان آناول بایستی سبب شناسی کرد: بعد ازبررسی وضعیت بینایی ( اپتو متریست)، بررسی وضعیت اندام گفتاری، بررسی حافظه بینایی و ترتیب توالی در پیوند صدا و ( نوشتاری) بررسی انگیزه و دقت دانش آموز و ارزیابی مهارتهای حرکتی ……….و …….

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان  “توسط پورتال  یاهو فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: یاهو فایل

مطلب پیشنهادی

ارتباط شخصیتی اراده و تحمل پذیری در دانشجویان با پیشرفت تحصیلی

ارتباط شخصیتی اراده و تحمل پذیری در دانشجویان با پیشرفت تحصیلی

ارتباط-شخصیتی-اراده-و-تحمل-پذیری-در-دانشجویان-با-پیشرفت-تحصیلیفهرست

مقدمه

فصل 1:بیان مسأله

بيان مسأله.............................................9

اهداف................................................. 17

سوالات................................................. 18

مبانی نظری............................................ 20

پیشینه پژوهش.......................................... 47



نوع مطالعه............................................ 50

جمعيت مورد مطالعه..................................... 50

مكان و زمان انجام مطالعه.............................. 50

روش اجراي طرح......................................... 51

روش تجزيه و تحليل داده ها............................. 53

نتيجه گيري كلي........................................ 66

منابع.................................................67

فهرست نمودارها و جداول:




بعنوان یکی از سازه های اصلی شخصیت برای فهم انگیزش،هیجان و رفتار مفهوم سازی شده است(7). ورنر و اسمیت(30)تاب آوری را "ساز و کار ذاتی خود اصلاح گری انسان" می دانند.افزون بر آن به باور ورنر(31) تاب آوری صرف نظر از خطرات تهدید کننده،عاملی بالقوه در همه افراد برای تغییر است.بلاک(32) بر این باور است که تاب آوری،توانایی سازگاری سطح کنترل بر حسب شرایط محیطی می باشد.افراد تاب آور دارای رفتارهای خودشکنانه نیستند؛از نظر عاطفی آرام هستند و توانایی تبدیل شرایط استرس زا را دارند.هسته مرکزی سازه تاب آوری را این پیش فرض تشکیل می دهد که "فطرتی زیست شناختی" برای رشد و کمال در هر انسان وجود دارد(برای نمونه طبیعت خود اصلاح گری ارگانیسم انسانی)که بطور طبیعی و در شرایط معین محیطی می تواند آشکار شود(33).به باور ماستن(34)هنگامی که فاجعه از سر بگذرد و نیازهای اولیه انسانی تامین گردد،آنگاه تاب آوری به ظهور می رسد.در نتیجه این فرآیند تاب آوری،اثرات ناگوار،اصلاح یا تعدیل می شوند و یا حتی ناپدید می گردند(35و36)





موفقیت تحصیلی:


تعریف نظری موفقیت تحصیلی:


ارزشیابی مستمر و مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در طول تحصیل و بررسی عوامل مرتبط با آن یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی بویژه در دانشگاه ها می باشد.به منظور پیش بینی وضیت و موفقیت تحصیلی دانشجویان،تعیین ملاک ها ومتغیرهای مناسب،از جمله عمده ترین حوزه های پژوهشی است که محققان علوم تربیتی وروانشناسی در آن فعال می باشند.تحقیقات زیادی در زمینه پیش بینی عملکرد تحصیلی انجام پذیرفته است(37).وضعیت اقتصادی-اجتماعی،سطح تحصیلات،معدل تحصیلی و نمرات آزمون های پیشرفت تحصیلی و هوشی از جمله شاخص هایی است که محققان از آنها جهت پیش بینی وضعیت فرد در آینده استفاده نموده اند(38).داشتن هوش و استعداد را عامل پیشرفت در تحصیل علم و کسب دانش می دانند.ولی این تعریف جامع و کامل نیست؛زیرا گذشته از این واقعیت که عدم موفقیت تحصیلی و علمی افراد پر هوش بی شماری،این مدعی را باطل می کند،علاوه بر هوش که اصل لازم برای پیشرفت تحصیلی است،عوامل دیگری نیز در تحصیل علم و دانش دخالت دارند.مانند عوامل اقتصادی،وضع بدنی و جسمانی،موقعیت های مناسب و غیره(39).














اهداف، سوالات، و فرضيات


هدف كلي طرح:
بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی سرسختی و تاب آوری با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش







اهداف اختصاصي طرح:
تعیین میانگین نمره سرسختی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش
تعیین میانگین نمره تاب آوری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش
تعیین میانگین نمره پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش
بررسی رابطه ی سرسختی و تاب آوری با پیشرفت تحصیلی
بررسی رابطه ی بین دو گروه دانشجویان موفق و ناموفق در زمینه ی تاب آوری
بررسی الگوي پيش بيني تاب آوري به وسيلة سرسختی بین دو گروه دانشجویان موفق و ناموفق
سوالات پژوهش( با توجه به اهداف طرح):
میانگین نمره سرسختی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش چقدر است؟
میانگین نمره تاب آوری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش چقدر است؟
میانگین نمره پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش چقدر است؟




فرضیات پژوهش:
فرضیه اول: سرسختی، قادر به پيش بيني تاب آوري است،
فرضیه دوم:بین دو گروه دانشجویان موفق و ناموفق در زمینه ی تاب آوری اختلاف معنادار وجود دارد.
فرضیه سوم: بین دو گروه در پيش بيني تاب آوري به وسيلة سرسختی،الگوي متفاوتي از روابط وجود دارد
فرضیه چهارم: بین سرسختی و تاب آوری با پیشرفت تحصیلی رابطه ای وجود دارد.
مبانی نظری:

روانشناسی شخصیت


در این شاخه از روان شناسی ابعاد مختلف شخصیت، جنبه های ادراكی، هیجانی، ارادی و بدنی افراد و چگونگی سازگاری فرد با محیط مورد مطالعه قرار می گیرد.


تعاریف مختلفی از شخصیت ارائه شده است که هر یک بر وجهی از شخصیت تأکید کرده‌اند. هیلگارد شخصیت را «الگوهای رفتار و شیوه‌های تفکر که نحوه سازگاری شخص را با محیط تعیین می‌کند» تعریف کرده است در حالی که برخی دیگر «شخصیت» را به ویژگیهای «پایدار فرد» نسبت داده و آن را بصورت «مجموعه ویژگیهایی که با ثبات و پایداری داشتن مشخص هستند و باعث پیش بینی رفتار فرد می‌شوند» تعریف می‌کنند.شخصیت (Personality) از ریشه لاتین (Persona) که به معنی «نقاب و ماسک» است گرفته شده است و اشاره به ماسک و نقابی دارد که بازیگران یونان و روم قدیم بر چهره می‌گذاشتند و این تعبیر تلویحا به این موضوع اشاره دارد که «شخصیت هر فرد ماسکی است که او بر چهره خود می‌زند تا وجه تمایز (تفاوت) او از دیگران باشد». شخصیت به همه خصلتها و ویژگیهایی اطلاق می‌شود که معرف رفتار یک شخص است، از جمله می‌توان این خصلتها را شامل اندیشه ، احساسات ، ادراک شخص از خود ، وجهه نظرها ، طرز فکر و بسیاری عادات دانست. اصطلاح ویژگی شخصیتی به جنبه خاصی از کل شخصیت آدمی اطلاق می‌شود.


نظری اجمالی به تعاریف شخصیت، نشان می‌دهد که تمام معانی شخصیت را نمی‌توان در یک نظریه خاص یافت. برای مثال کارل راجرز شخصیت را یک خویشتن سازمان یافته دایمی می‌دانست که محور تمام تجربه‌های وجودی بود. یا گوردن آلپورت شخصیت را مجموعه عوامل درونی که تمام فعالیت‌های فردی را جهت می‌دهد تلقی کرده است. واتسن شخصیت را مجموعه سازمان یافته‌ای از عادات می‌پنداشت و زیگموند فروید، عقیده داشت که شخصیت از نهاد(ID)، خود(Ego) و فراخود(Super ego) ساخته شده است(39).


تاریخچه مطالعه روان‌شناسی شخصیت


کوشش دانشمندان برای توصیف و طبقه‌بندی منش آدمی را می‌توان در یونان باستان ردیابی کرد. در عهد باستان، تفاوت افراد را از نظر خلق و مزاج به غلبه یکی از مزاج‌های چهارگانه(خون، صفرای سیاه، بلغم و صفرای زرد) نسبت می‌دادند و بر این اساس، افراد را به چهار سنخ یا تیپ شخصیتی: دموی ‌مزاج، سوداوی ‌مزاج(مالیخولیایی)، بلغمی‌ مزاج و صفراوی ‌مزاج طبقه‌بندی می‌کردند. بدین ترتیب، ضمن این‌که افراد به سنخ‌های مختلف شخصیتی طبقه‌بندی می‌شدند علت تفاوت‌های فردی نیز توجیه می‌شد. این نظریه تا قرن 19 همچنان دوام یافت.

نظریه‌های شخصیت، طی دوران شکل‌گیری خود مانند هر پدیده دیگری تحت تاثیر عوامل مختلف تاریخی قرار گرفته‌اند. از آن میان، چهار عامل نقش موثری داشته‌اند که عبارتند از: پیشرفت طب بالینی اروپا، روش‌های روان‌سنجی، روان‌شناسی رفتارگرایی و روان‌شناسی گشتالت. علاوه بر این عوامل تاریخی، عوامل معاصر موجود نیز در روان‌شناسی شخصیت تاثیر گذاشته‌اند. از جمله این عوامل می‌توان از پیدایش یا تکامل رشته‌هایی مانند روان‌شناسی میان‌فرهنگ

دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

porno video Pendik escort maltepe escort porno izle bursa escort kurtkoy escort