خانه / علوم اجتماعی / دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان

دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان

دانلود رایگان دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان ، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان “را از یاهو فایل دانلود نمایید.

دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان

دانلود-تحقیق-کارشناسی-بررسی-شناخت-غلط-های-املایی-رایج-در-بین-دانش-آموزانفهرست مطالب: مقدمه. 9 ضرورت تحقیق.. 25 بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان.. 25 تعریف مفاهیم  به صورت مفهومی و عملیاتی.. 30 عمده‌ترین مشکل املایی دانش‌آموزان:. 31 الف. نارسانویسی:. 31 ب. ضعف در حافظه‌ی دیداری:. 33 علل ضعف حافظه‌ی دیداری:. 33 ج. ضعف در تمیز دیداری.. 34 د. حساسیت شنوایی.. 34 پایین بودن حساسیت شنوایی عامل اصلی این اختلال است. نمونه‌ی این نوع اختلال:  35 ه. عدم دقت و توجه. 35 علل اشتباه نویسی در دندانه:. 35 اشکالات مربوط به تشدید:. 37 تعریف املا:. 38 الگوی برنامه درسی املا:. 41 مهم‌ترین محاسن این الگو عبارت از:. 42 ولی به جهت هماهنگی مقدار متن املا در پایه‌های مختلف بدین شرح پیشنهاد می‌شود:  44 معیارهای ارزشیابی.. 47 فصل سوم. 51 استفاده از یک جامعه آماری با موضوع  غلط های املایی دانش آموزان دوره ی دبستان   52 مقدمه ای برای فصل سوم. 53 هدف تحقیق.. 58 تعریف عملیاتی.. 58 روش تحقیق.. 60 جامعه ی آماری.. 60 توضیحات نمونه آماری که توسط پرسشنامه بدست آمده است : 74 جامعه تحقیق : 74 حجم نمونه در روش نمونه گیری : 74 ابزار اندازه گیری : 74 روش اجرای تحقیق : 75 آمار توصیفی : 75 فصل چهارم. 76 مقدمه : 77 سوالات  پرسش نامه. 78 فصل پنجم.. 92 راهکارهایی برای حل مشکلات نوشتاری.. 93 نتیجه گیری.. 96 منابع: 97فهرست جداول و نمودار ها جدول بر اساس پاسخ های نمونه آماری.. 79 1ـ تاثیر جامعه به این مشکل : 80 2ـ مشکل نوشتاری غیر قابل در مان است . 3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل  قابل در مان است . 81 3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل  قابل در مان است . 82 4ـ چه مقدار مشاوره تاثیر دارد ؟. 83 5ـ تاثیر افراد خانواده بر بهبود بر مشکلات نوشتاری  . 84 6ـ تاثیر آموزشهای خارج از کلاس برای بهبود نوشتن .7ـ تمرین  مستمر می تواند تاثیر زیادی بر نوشتن داشته باشد   85 7ـ تمرین  مستمر می تواند تاثیر زیادی بر نوشتن داشته باشد.. 86 8ـ برخورد بد دیگران برای جلو گیری از پیشرفت. 87 9ـ نقش آموزگار در بهبود. 88 10ـ تاثیر بهبود نیافتن از مشکلات نوشتاری و ترک تحصیل  . 89 11ـ  مشکلات نوشتاری تا چه حد به وراثت مربوط می شود ؟. 90 12ـ تا چه حد امکان دارد که این مشکل بر طرف نشود با تمرین  . 91 جدول شماره ی 1 – تعداد دانش آموزان نمونه ی آماری بر حسب جنس، پایه و نوع مدرسه  جمع چهارم سوم دوم پایه و جنس…. 61 یافته های پژوهش…. 62 جدول شماره ی 2 – سهم غلط های آموزشی دانش آموزان (درصد به کل). 63 جدول شماره ی 3 – سهم غلط های ناشی از بی دقتی دانش آموزان (درصد به کل). 64 جدول شماره ی 4 – سهم غلط های ناشی از ضعف حساسیت شنوایی( درصد به کل)  65 جدول شماره 5 – سهم غلط های املایی ناشی از ضعف حافظه ی دیداری (درصد به کل) جنس     66 جدول شماره 6 – سهم غلط های املایی ناشی از نارسانویسی (درصد به کل) جنس…. 66 جدول شماره ی 7 – سهم غلط های املایی ناشی از ضعف حافظه ی شنوایی (درصد به کل)  68 تهیه چند جدول از نمونه آماری در یک شهر بین جنس های مخالف از نظر مشکلات رفتاری :.. 68 جدول 1. توزیع فراوانی و درصد اختلالات رفتاری دانش آموزان در جمع و  بر حسب جنس.. 68 جدول 2. آزمون 2x و توزیع اختلالات رفتاری دانش آموزان ابتدایی بر حسب جنس.. 69 جدول 3. توزیع اختلالات نوشتاری در دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی.. 70 جدول 4. توزیع فراوانی و درصد شیوع اختلالات ( بر حسب ابعاد چهار گانه اختلالات ) در دختران و پسران مقطع ابتدایی  تکه ای از متن :چکیده وجود مشکلات شدید در نوشتن کلمات به طور صحیح، باعث نگرانی شدید والدین و معلم کودک می گردد. املا، بخشی از برنامه آموزشی است که دوران خلاقیت و تفکر واگرا، مطرح نیست، بلکه تنها آموزش یک نمونه یا ترتیب حروف مد نظر است. کودکان و نوجوانان بسیاری از مشکلات نادرست نویسی رنج می برند که تکراری نوشتاری لغات غلط نوشته شده تنها راه حل نیست. بلکه می توان رفتارهای ورودی دانش آموزان را برای نوشتن تقویت نمود از جمله: تقویت ادراک شنیداری و حافظه اصوات، تقویت ادراک بصری و حافظه حروف تقویت مهارتهای حرکتی، و یا تقویت مسیرهای حسی، بینایی، شنوایی، حرکتی و لامسه به این هدف مهم دست یافت. برایتقویت نارسانویسی می توان از روش فرنالد استفاده نمود که از حواس مختلفیمانند بینایی، شنوایی، لامسه و حرکتی استفاده می کند و ارزش آن در آموزشقواعد انطباق واج نویسی و توانمندی دانش آموز برای تشخیص بین حروف و اصواتحروف الفبا می باشد. عواملمهمترین قسمت مشکلات آموزشی املا در کودکان ابتدایی که از هوش طبیعی و حتیبالاتر برخوردارند، مشکلات املای کلمات با حروف همصدا است که برای درمان آناول بایستی سبب شناسی کرد: بعد ازبررسی وضعیت بینایی ( اپتو متریست)، بررسی وضعیت اندام گفتاری، بررسی حافظه بینایی و ترتیب توالی در پیوند صدا و ( نوشتاری) بررسی انگیزه و دقت دانش آموز و ارزیابی مهارتهای حرکتی ……….و …….

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “دانلود تحقیق کارشناسی بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان  “توسط پورتال  یاهو فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: یاهو فایل

مطلب پیشنهادی

تحقیق درباره امیل دورکیم (بنیانگذار انسان‌شناسی دینی)

تحقیق درباره اميل دوركيم (بنيانگذار انسان‌شناسي ديني)

تحقیق-درباره-اميل-دوركيم-(بنيانگذار-انسان‌شناسي-ديني)

توضیحات:
تحقیق درباره اميل دوركيم (بنيانگذار انسان‌شناسي ديني)، در قالب فایل Word و در 80 صفحه.

بخشی از متن:
اميل دوركيم ـ را به همراه ماكس وبرـ يكي از دو بنيانگذار اصلي تئوري جامعه شناسي نوين ناميده‌اند. دوركيم چهارچوب وسيعي براي سيستم‌هاي اجتماعي ايجاد كرد كه در جامعه شناسي و تعدادي رشته‌هاي مرتبط با آن به عنوان يك اصل هنوز باقي مانده است، بويژه در انسان شناسي. حتي آنهايي كه اساساً با آن موافق نبوده‌اند. آن را به عنوان يك نقطه عطفي مي‌پذيرند. اين چهارچوب تحليل در جريان كار خود دوركيم رشدي اساسي را طي كرد، اما مداوم پيرامون ماهيت سيستم اجتماعي و رابطه آن سيستم با شخصيت فرد تمركز داشت.
تفكر دوركيم غالباً ريشه در تاريخ روشنفكري فرانسه داشت. اگر به گذشته دورتري برگرديم، دكارت [فلسفه دكارتي] و رسو از همه مهمتر بودند و افراد ديگري كه در سالهاي نزديك به او بوده‌اند و در تفكر دوركيم اهميت بسزائي داشته‌اند، سن سيمون و آگوست كنت و استاد وي فوستل دو كولانژ بودند. علاقه دوركيم به روشنفكران معاصر برجسته ديگر كشورها، ويژه آلمان و انگلستان، به طور موثقي ماهيت فرانسوي داشت: راجع به مسائل انسان و جامعه، و اين به معني تحقير كردن اصالت تفكر فرانسوي نيست. اگر بگوييم آن تفكر يك موقعيت ميانجي بين دو جناح اصلي گرايشات متفكر را در بر مي‌گرفت. يعني تجربه گرايي انگليسي و كاركردگرايي و ايده آليسم آلمان. به عبارتي صريح‌تر، جامعه شناسي مدرن حاصل تركيب عناصري هستند كه به برجسته‌ترين وجهي در آن دو سنت شكل گرفته‌اند و به نظر مي‌رسد ماهيت ميانجيگرانه‌اش در زمينه فرانسوي‌اش بوده است كه به دوركيم يك محل بارزي براي ابراز وجود دادند و جايگاه و نفوذ دوركيم به طور مؤثري در اين تركيب كمك كرد.

فهرست مطالب:
پيشگفتار
زندگي شخصي و حرفه‌اي اميل دوركيم
ريشه‌هاي فكري انديشه‌هاي دوركيم
آثار دوركيم
درباره تقسيم كار اجتماعي (1893)
- همبستگي مكانيكي
- همبستگي ارگانيكي
- وجدان جمعي
- تقسيم كار
قواعد روش جامعه شناختي (1894)
- واقعيت اجتماعي
- قواعد مشاهده وقايع اجتماعي
- خصوصيات عمومي روش جامعه شناسي
- شيئي كردن
خودكشي (1897)
- خودكشي
- آنومي
تربيت و جامعه‌شناسي
سوسياليسم (1928)
جامعه‌شناسي؛ فيزيك رسوم و حقوق (دوركيم و دموكراسي)
صور بنيادين حيات ديني (1912)
- مفهوم مانا
- مفهوم توتم
- مفهوم تابو
سالنامه جامعه‌شناسي (1896)
سهم دوركيم در مشروعيت دانشگاهي جامعه‌شناسي
جامعه شناسي دوركيم
- جامعه و اخلاق
- آينده جامعه
ساختارگرايي دوركيم
تكامل گرايي دوركيم
كاركردگرايي دوركيم
تبين كاركردي
- تحليل كاركردي و تحليل تاريخي
- تأثير تحليل كاركردي دوركيم بر مكاتيب علوم اجتماعي
تأثير دوركيم بر نظام آموزش همگاني
تأثير اميل دوركيم بر انسان‌شناسي
- مردم شناسي فرانسه
- انسان‌شناسي ديني
- تأثير دوركيم از طريق ديدگاه اثباتي بر انسان‌شناسي
- انسان شناسي حقوق
- دوركيم، مالينوفسكي و رادكليف - براون
- مطالعات ديني دوركيم
- تأثير رابرتسون اسميت بر رهيافت مذهبي دوركيم
- هدف دوركيم در كتاب صوربنياني حيات ديني
- اهميت تاريخ در بررسي امر دين
- تعريف دين
- اعتقادهاي ديني
- باورهاي ديني
- جادو و دين
- جان پرستي
- نقد دوركيم به نظريه جان پرستي
- طبيعت پرستي
- انتقاد دوركيم به نظريه طبيعت پرستي
توتم‌پرستي به عنوان دين بنياني
كاركرد دين از نظر اميل دوركيم
دين و همبستگي
دين و نظريه اجتماعي دوركيم
دوركيم و دگرگوني دين
دين و نظريه معرفت
مبناي جامعه‌شناسي معرفت دوركيم
كلام آخر
منابع
دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *