خانه / مدیریت / بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی

بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی

دانلود رایگان بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی ، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی “را از یاهو فایل دانلود نمایید.

بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی

بررسی-رابطه-بین-مولفه-های-رهبری-معنوی-با-ظرفیت-یادگیری-سازمانی

توضیحات:
تحقیق رشته مدیریت با موضوع بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی کارکنان اداره آموزش و پرورش، در قالب فایل word و در حجم ۸۵ صفحه.

بخشی از متن:
امروزه، آموزش و پرورش به عنوان يک سازمان عظيم در سطح کشور به دليل ارتباط مستقيم با آموزش و پرورش انسان ها يکی از مهمترين حوزه های توسعه ی پايدار در جوامع بشری به شمار می رود. محققان بيان می کنند که معنويت و رهبران معنوی ممکن است بر افزايش يادگيری سازمانی تأثير بگذارند و اعضای سازمان را به جای يادگيری انفرادی به يادگيری سازمانی تشويق کنند.واژه معنویت در) رهبری معنوی) در دهه ی اخیر توجه زیادی رابه خود جلب نموده است.
دانشمندان زیادی درباره مفهوم معنویت درعلم رهبری مطالعه کرده اند.موضوع معنویت در سازمان در حال تبدیل شدن به موضوع عمومی در رفتارسازمانی است. رهبری معنوی با برانگیختن کارکنان و ایجاد زمینه های فرهنگی براساس ارزشهای انسانی، کارکنانی فعال با بهره‌وری بالا متعهد و باانگیزه تربیت می کند. پديده ی معنويت باعث می شود تا با کارمندان به عنوان يک کل رفتار کنند و عملکرد آن ها را درک نمايند، نه اين که فقط به عنوان عضوی از سازمان به آنان بنگرند ( روپرای ، ۲۰۱۰ : ۸۵۶ )
رهبری معنوی ديدگاهی ايجاد می کند که در آن اعضای سازمان ، حس معناداری در کار را تجربه می کنند و در آن زندگی شان معنادار شده ، احساس متفاوت بودن می کنند .
ماکس دی پری در کتاب خود باعنوان «رهبری به عنوان یک هنر» چنین بیان کرده است. که اولین مسئولیت رهبر، توصیف وتبیین واقعیت است و آخرین آن سپاس از پیروان است که در میان این دورهبر باید یک خدمتگزار و وامدار باشد که ماکس دی پری این را تحت عنوان رهبری معنوی بیان می کند. ) بیشوپ و اسکول ۲۰۰۶ )
رهبری معنوی فرهنگ سازمانی – اجتماعی را بر اساس نوعدوستی ايجاد می کند که در آن رهبران و پيروان دقت و توجه لازم را به خود و ديگران دارند ، احساس عضويت کرده ، حس ادراک و قدر شناسی دارند. نظریه رهبری معنوی بر اساس الگوی انگیزش درونی توسعه یافته است که ترکیبی از چشم انداز، ایمان به تحقق هدف، نوع دوستی و بقای معنوی است. يادگيری سازمانی به هماهنگ شدن سازمان ها از جمله سازمان های آموزشی با تکنولوژی و پيشرفت های جديد کمک می کند و الگوهای سنتی رهبری توان رويارويي با اين پيشرفت ها و تغييرات را نداشته ، نمی توانند انگيزه ی لازم را برای يادگيری جمعی در کارکنان به وجود آورده ، موجب توسعه ی سازمان شوند درادامه این فصل به بیان مسئله که در رابطه با ظرفیت یادگیری سازمانی و رهبری معنوی است و همچنین اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق و اهداف و فرضیه های تحقیق خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
اهداف فرعی
اهداف کلی
فرضیه ها
فرضیه های اصلی
فرضیه های فرعی
متغیرهای تحقیق
روش تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل داده ها
قلمرو تحقیق
قلمرو موضوعی
قلمرو مکانی
قلمرو زمانی
تعریف واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
مقدمه
تعریف و تاریخچه
معنویت عصر جدید
دیدگاههای مختلف در مورد معنویت
معنویت در محیط کار
دین و معنویت
رهبری معنوی
الگوی علی رهبری معنوی
تعامل معنویت و رهبري
سطوح معنویت در سازمان
نقش معنویت در موفقیت رهبري
ابعاد رهبری معنوی
ظرفیت یادگیري سازمانی و ابعاد ان
تعریف و تاریخچه
یادگیری سازمانی از دیدگاه تمپلتون
چهار عامل منعکس کنندة قابلیت یادگیري
سطوح يادگيري سازماني
مروری بر تحقیقات قبلی انجام شده
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه
روش و طرح تحقیق
جامعه و نمونه آماری
ابزار تحقیق
پرسشنامه
متغیرهای تحقیق
روایی تحقیق
پایایی تحقیق
روش گردآوری داده ها
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
توصیف داده های جمعیت شناختی(دموگرافی)
توصیف نظرات پاسخگویان درخصوص شاخص های تحقیق و تجزیه و تحلیل يافته هاي استنباطي
توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب جنسیت
توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت
میانگین و انحراف معیار متغیر پژوهش در افراد مورد مطالعه
ازمون فرضیات اصلی
ازمون نرمال بودن توزیع جامعه اماری
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
نتیجه و بحث
نتایج حاصل از فرضیات در اداره آموزش و پرورش
تحلیل رگرسیون
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات
فهرست منابع

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی  “توسط پورتال  یاهو فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: یاهو فایل

مطلب پیشنهادی

پاورپوینت رویکرد چارچوب منطقی برنامه ریزی برای پروژه مبتنی بر هدف نهایی

پاورپوینت رویکرد چارچوب منطقی برنامه ریزی برای پروژه مبتنی بر هدف نهایی

پاورپوینت-رویکرد-چارچوب-منطقی-برنامه-ریزی-برای-پروژه-مبتنی-بر-هدف-نهایی

توضیحات:
پاورپوینت رویکرد چارچوب منطقی برنامه ریزی برای پروژه مبتنی بر هدف نهایی، در 47 اسلاید.



برخی از عناوین اسلاید ها:

تحلیل مبتنی بر چارچوب منطقی

کاربرد

مزایا

رویکرد مزبور کمک می‌کند تا:

ماتریس چارچوب منطقی

جدول ماتریسی

تشریح واژگان کلیدی رویکرد چارچوب منطقی

حوزه کنترلی مدیریت پروژه

نحوه بکارگیری چارچوب منطقی

محدودیتها و نواقص چارچوب منطقی

نقاط قوت و ضعف این روش

راز موفقیت یک پروژه چیست؟

LFA ویژگی های

9گام برای انجام تجزیه تحلیل های LFA

تجزیه و تحلیل زمینه انجام پروژه

LFA وSWOT میتوانند نقش مکمل داشته باشند

چرا از درخت مسئله استفاده می کنیم؟

نمونه درخت مسئله

تجزیه و تحلیل اهداف در سه سطح

سه سطح اهداف و بازه زمانی مورد انتظار برای تحقق آنها

اهداف کلی(توسعه ای)

محصول پروژه /اولین نتایج پروژه

تجزیه و تحلیل ریسک

تجزیه و تحلیل پیش فرضها

چرا بر گامهای مختلف درLFAتاکید میشود؟



دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

porno video Pendik escort maltepe escort porno izle bursa escort kurtkoy escort