خانه / مدیریت / بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی

بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی

دانلود رایگان بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی ، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی “را از یاهو فایل دانلود نمایید.

بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی

بررسی-رابطه-بین-مولفه-های-رهبری-معنوی-با-ظرفیت-یادگیری-سازمانی

توضیحات:
تحقیق رشته مدیریت با موضوع بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی کارکنان اداره آموزش و پرورش، در قالب فایل word و در حجم 85 صفحه.

بخشی از متن:
امروزه، آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان عظیم در سطح کشور به دلیل ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش انسان ها یکی از مهمترین حوزه های توسعه ی پایدار در جوامع بشری به شمار می رود. محققان بیان می کنند که معنویت و رهبران معنوی ممکن است بر افزایش یادگیری سازمانی تأثیر بگذارند و اعضای سازمان را به جای یادگیری انفرادی به یادگیری سازمانی تشویق کنند.واژه معنویت در) رهبری معنوی) در دهه ی اخیر توجه زیادی رابه خود جلب نموده است.
دانشمندان زیادی درباره مفهوم معنویت درعلم رهبری مطالعه کرده اند.موضوع معنویت در سازمان در حال تبدیل شدن به موضوع عمومی در رفتارسازمانی است. رهبری معنوی با برانگیختن کارکنان و ایجاد زمینه های فرهنگی براساس ارزشهای انسانی، کارکنانی فعال با بهره‌وری بالا متعهد و باانگیزه تربیت می کند. پدیده ی معنویت باعث می شود تا با کارمندان به عنوان یک کل رفتار کنند و عملکرد آن ها را درک نمایند، نه این که فقط به عنوان عضوی از سازمان به آنان بنگرند ( روپرای ، 2010 : 856 )
رهبری معنوی دیدگاهی ایجاد می کند که در آن اعضای سازمان ، حس معناداری در کار را تجربه می کنند و در آن زندگی شان معنادار شده ، احساس متفاوت بودن می کنند .
ماکس دی پری در کتاب خود باعنوان «رهبری به عنوان یک هنر» چنین بیان کرده است. که اولین مسئولیت رهبر، توصیف وتبیین واقعیت است و آخرین آن سپاس از پیروان است که در میان این دورهبر باید یک خدمتگزار و وامدار باشد که ماکس دی پری این را تحت عنوان رهبری معنوی بیان می کند. ) بیشوپ و اسکول 2006 )
رهبری معنوی فرهنگ سازمانی – اجتماعی را بر اساس نوعدوستی ایجاد می کند که در آن رهبران و پیروان دقت و توجه لازم را به خود و دیگران دارند ، احساس عضویت کرده ، حس ادراک و قدر شناسی دارند. نظریه رهبری معنوی بر اساس الگوی انگیزش درونی توسعه یافته است که ترکیبی از چشم انداز، ایمان به تحقق هدف، نوع دوستی و بقای معنوی است. یادگیری سازمانی به هماهنگ شدن سازمان ها از جمله سازمان های آموزشی با تکنولوژی و پیشرفت های جدید کمک می کند و الگوهای سنتی رهبری توان رویارویی با این پیشرفت ها و تغییرات را نداشته ، نمی توانند انگیزه ی لازم را برای یادگیری جمعی در کارکنان به وجود آورده ، موجب توسعه ی سازمان شوند درادامه این فصل به بیان مسئله که در رابطه با ظرفیت یادگیری سازمانی و رهبری معنوی است و همچنین اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق و اهداف و فرضیه های تحقیق خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
اهداف فرعی
اهداف کلی
فرضیه ها
فرضیه های اصلی
فرضیه های فرعی
متغیرهای تحقیق
روش تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل داده ها
قلمرو تحقیق
قلمرو موضوعی
قلمرو مکانی
قلمرو زمانی
تعریف واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
مقدمه
تعریف و تاریخچه
معنویت عصر جدید
دیدگاههای مختلف در مورد معنویت
معنویت در محیط کار
دین و معنویت
رهبری معنوی
الگوی علی رهبری معنوی
تعامل معنویت و رهبری
سطوح معنویت در سازمان
نقش معنویت در موفقیت رهبری
ابعاد رهبری معنوی
ظرفیت یادگیری سازمانی و ابعاد ان
تعریف و تاریخچه
یادگیری سازمانی از دیدگاه تمپلتون
چهار عامل منعکس کننده قابلیت یادگیری
سطوح یادگیری سازمانی
مروری بر تحقیقات قبلی انجام شده
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه
روش و طرح تحقیق
جامعه و نمونه آماری
ابزار تحقیق
پرسشنامه
متغیرهای تحقیق
روایی تحقیق
پایایی تحقیق
روش گردآوری داده ها
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
توصیف داده های جمعیت شناختی(دموگرافی)
توصیف نظرات پاسخگویان درخصوص شاخص های تحقیق و تجزیه و تحلیل یافته های استنباطی
توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب جنسیت
توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت
میانگین و انحراف معیار متغیر پژوهش در افراد مورد مطالعه
ازمون فرضیات اصلی
ازمون نرمال بودن توزیع جامعه اماری
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
نتیجه و بحث
نتایج حاصل از فرضیات در اداره آموزش و پرورش
تحلیل رگرسیون
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات
فهرست منابع

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “بررسی رابطه بین مولفه های رهبری معنوی با ظرفیت یادگیری سازمانی  “توسط پورتال  یاهو فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: یاهو فایل

مطلب پیشنهادی

پاورپوینت استفاده از رویکرد زنجیره ارزش در بررسی عوامل داخلی ماتریس IFE

پاورپوینت استفاده از رويکرد زنجيره ارزش در بررسی عوامل داخلی ماتريس IFE

پاورپوینت-استفاده-از-رويکرد-زنجيره-ارزش-در-بررسی-عوامل-داخلی-ماتريس-ifeعنوان: پاورپوینت استفاده از رويکرد زنجيره ارزش در بررسی عوامل داخلی ماتريس IFE
فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )
تعداد اسلاید: 30 اسلاید
دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت استراتژیک- مدیریت استراتژیک پیشرفته)
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " استفاده از رويکرد زنجيره ارزش در بررسی عوامل داخلی ماتريسIFE " در حجم 30 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات بسیار کامل می باشد که می تواند جهت ارائه در کلاس (به عنوان سمینار یا کنفرانس) درسهای مدیریت استراتژیک- مدیریت استراتژیک پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه
تعریف عوامل داخلی
ماهیت بررسی عوامل داخلی
بررسی عوامل داخلی
رویکرد زنجیره ارزش دربررسی عوامل داخلی
استفاده ازرویکردزنجیره ارزش دربررسی عوامل داخلی
رویکرد وظیفه ای
مشاركت مديران وظيفه اي
عوامل افزايش روابط بين واحدهاي وظيفه اي
رابطه بين واحدهاي وظيفه اي
ماتريس ارزيابي عوامل داخلي (IFE)
مراحل تهيه ماتريس ارزيابي عوامل داخلي (IFE)
نتیجه گیری
منابع
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *