خانه / روانشناسی و علوم تربیتی / روشهای نوین تدریس انشا با رویکردی به خلاقیت

روشهای نوین تدریس انشا با رویکردی به خلاقیت

دانلود رایگان روشهای نوین تدریس انشا با رویکردی به خلاقیت ، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ روشهای نوین تدریس انشا با رویکردی به خلاقیت “را از یاهو فایل دانلود نمایید.

روشهای نوین تدریس انشا با رویکردی به خلاقیت

روشهای-نوین-تدریس-انشا-با-رویکردی-به-خلاقیت

توضیحات:
تحقیق روشهای نوین تدریس انشا با رویکردی به خلاقیت، در قالب فایل word و در حجم 18 صفحه.

بخشی از متن:
اشکالات مربوط به درس انشا در واقع از همان سالهای اول دبستان که کودکان این درس را با جمله نویسی شروع می کنند پدید می آید برخی از معلمان دانسته یا ندانسته کمترین اهمیتی برای تمرینهای کتاب فارسی قائل نیستند و پس از آنکه چند بار از روی درس خوانده شد شخصا پرسش ها را در کلاس پاسخ می دهند تا دانش آموزان در کتابهایشان بنویسند اغلب دانش آموزان این کلاسها چون متن درس را درک نکرده اند بدیهی است که قادر نخواهند بود جملات محکم و زیبایی بسازند یا برداشتهای خود را از موضوع درس در چند جمله بنویسند یا بیان کنند این دانش آموزان همان هایی هستند که در سالهای بعد برای نوشتن انشا شب هنگام به سراغ والدینشان می روند تا صبح روز بعد در کلاس نمره ی خوبی به دست آورند .در حالی که اگر انشا را به مثابه ی روح سیال و جریان ذهنی دانش آموزان در نظر بگیریم می بینیم بی توجهی به این درس چه خسران عظیمی در بر دارد و تاکنون هم چه زیان عظیمی را متحمل شده ایم .و اما مهمترین علل ضعف دانش آموزان که با روش دلفی گردآوری شده است عبارتند از:
موضوعات انشا عموما تکراری و خسته کننده است و معلم توضیحی درباره ی موضوع انشا سر کلاس ارائه نمی دهد.
1- به درس انشا و نگارش بهای کمتری نسبت به دروسی نظیر ریاضی ، زبان ، فیزیک و …. داده می شود و همین امر سبب کمبود در این زمینه است. 
2- معلمین اهمیت درس انشا را برای دانش آموزان بازگو نمی کنند و چه بسا دانش آموزان انشا را امری بیهوده تلقی می کنند و انگیزه کافی برای این درس ندارند. 
3- برخی دانش آموزان از نمرات کم انشاء سرخورده می شوند و رغبتی به نوشتن دوباره ندارند و دیگر اینکه معلمین برای نوشتن انشا حجم خاصی را مشخص می کنند به عنوان مثال می گویند باید بیشتر از ده خط بنویسید. حال آنکه این شیوه اشتباه است. 
4- دلسوزی بی جای والدین در درماندگی فرزندان خود از نوشتن انشا که با کمترین خواهش و اصرار فرزند خود از نوشتن انشا که با کمترین خواهش و اصرار فرزند حاضر می شود کار او را خود بر دوش بگیرند. 
5- بی توجهی به فرهنگ کتابخوانی در اکثر خانواده ها به دلیل گرفتاریها و مشکلات ، زیرا اگر پدر و مادر قسمتی از اوقات فراغت خود را صرف خواندن کتابهای مفید و سودمند کنند می توانند عاملی برای ترغیب فرزند به امر مطالعه باشد. 
6- سطح مطالعه در میان دانش آموزان بسیار کم است و آنها علاقه چندانی به خواندن کتابهای مفید غیر درسی ندارند و همین کمبود اطلاعات باعث ناتوانی آنها در نوشتن می شود.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
خلاقیت
مهمترین موانع خلاقیت 
موانع فردی
موانع اجتماعی 
علل ضعف انشا 
انواع تفکر
راهکارهای  پرورش خلاقیت  
شیوه های بهبود انشا
راهکارهای  پرورش خلاقیت  
شیوه های بهبود انشا
روشهای عملی خلاقیت 
شیوه های نوین آموزش انشا
نتیجه گیری 
منابع و مآخذ 
دانلود فایل

این محصول ارزشمند “روشهای نوین تدریس انشا با رویکردی به خلاقیت  “توسط پورتال  یاهو فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: یاهو فایل

مطلب پیشنهادی

پاورپوینت (اسلاید) ارزشیابی ریاضی

پاورپوینت (اسلاید) ارزشیابی ریاضی

پاورپوینت-(اسلاید)-ارزشیابی-ریاضی

توضیحات:
پاورپوینت ارزشیابی ریاضی، در حجم 16 اسلاید، همراه با توضیحات.

بخشی از متن:
سنجش رفتار ریاضی باید به صورت بخش جدایی ناپذیرازمقوله یادهی یادگیری ریاضیات مطرح شود.
معلمان با استفاده از ارزشیابی می توانند تدریس ریاضی خود و نیزموقعیت های تحصیلی دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار دهند و برای بهبود آن بکوشند توجه به این نکته ضروری است که درقرن جدید، ارزشیابی را در باز پس گرفتن آنچه که به دانش آموزان یاد داده ایم یک خطای نابخشودنی و جبران ناپذیراست ...

فهرست مطالب: 
تعریف سنجش ریاضی
شیوه های ارزشیابی«دقیق»،«کمی»،
آشنایی با روش های بدیل در ارزشیابی ریاضی:
درک مفهومی :
دانش رویه ای :
حل مساله :
ارزشیابی تشخیصی ، تکوینی ومجموعی در درس ریاضی
استانداردهای ارزشیابی:
1-ارزیابی،حاصل ساختن، خلاصه کردن وتفسیراندازگیری هاست.
2-سنجش باید بر ابقای یادگیری برای مدت طولانی تاکید داشته باشد
3-سنجش بایستی برتوانایی های لازم یادگیری تاکبد داشته باشد
4-سنجش باید برفهمیدن ساختمان ها و مفاهیم تاکید داشته باشد
5- استاندارد ریاضیات «ارزشیابی بایستی انعکاس دهنده ریاضیاتی باشد که دانش آموزان برای دانستن وانجام دادن به آن نیازدارند
6-استاندارد یادگیری
7-استاندارد بازبودن (آزادبودن):
8-استاندارداستنتاج 
9-استاندارد برابری
10-استاندارد پیوستگی وارتباط منطقی
دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *