خانه / روانشناسی و علوم تربیتی / پرسشنامه جدایی روانشناختی (هافمن، 1984)

پرسشنامه جدایی روانشناختی (هافمن، 1984)

دانلود رایگان پرسشنامه جدایی روانشناختی (هافمن، 1984) ، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ پرسشنامه جدایی روانشناختی (هافمن، 1984) “را از یاهو فایل دانلود نمایید.

پرسشنامه جدایی روانشناختی (هافمن، 1984)

پرسشنامه-جدایی-روانشناختی-(هافمن-1984)

توضیحات:
پرسشنامه استاندارد جدایی روانشناختی تالیف هافمن (1984)، در قالب فایل word، شامل 124 گویه و 4 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره گذاری و تفسیر، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده شده.

این پرسشنامه 124 سوالی، در برگیرنده خرده مقیاس­ های جداگانه­ ای است که سازه ­های استقلال کنشی، استقلال هیجانی، استقلال تعارضی و استقلال نگرشی را در رابطه با پدر و مادر می سنجد. استقلال نگرشی دارای 28 گویه است که نگرش­ها، ارزش­ها و اعتقادات متفاوت دانشجویان از والدینشان را ارزیابی می­ کنند. مولفه استقلال تعارضی با 50 گویه به حس استقلال از احساس گناه، خشم و مسئولیت نسبت به والدین اشاره دارد. استقلال هیجانی 22 گویه میزان استقلال جوان از نیاز به تصدیق والدین، نزدیکی به والدین و حمایت عاطفی والدین در کارها را می سنجد. استقلال کنشی نیز با 24 گویه استقلال نوجوانان در عمل به وظایف شخصی بدون احتیاج به کمک والدین را اندازه می ­گیرد. نیمی از 124 گویه مقیاس، یعنی 62 عبارت ابعاد استقلال کنشی، استقلال هیجانی، استقلال تعارضی و استقلال نگرشی از مادر و 62 گویه نیز چهار بعد استقلال از پدر را می ­سنجد.

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 124
تعداد مولفه : 4 مولفه (استقلال کنشی، استقلال هیجانی، استقلال تعارضی و استقلال نگرشی)
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “پرسشنامه جدایی روانشناختی (هافمن، 1984)  “توسط پورتال  یاهو فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: یاهو فایل

مطلب پیشنهادی

ترغیب دانش آموزان به داشتن محیطی پاکیزه با استفاده از خود کنترلی

ترغیب دانش آموزان به داشتن محیطی پاکیزه با استفاده از خود کنترلی

ترغیب-دانش-آموزان-به-داشتن-محیطی-پاکیزه-با-استفاده-از-خود-کنترلی

توضیحات:
گزارش تخصصی مربی بهداشت مدارس با عنوان ترغیب دانش آموزان به داشتن محیطی پاکیزه و بهداشتی تر با استفاده از خود کنترلی، در قالب فایل word و در حجم 16 صفحه.

بخشی از متن:
مدرسه به عنوان خانه دوم مكاني مقدس كه در آن تعليم وتربيت صورت ميگيرد شناخته شده است. مكاني كه دانش آموزان لحظه هايي بسيارمفيدرادرآنجاسپري ميكنندوچيزهايي رامي آموزندكه دربلوغ فكري ورشدشخصيتي انهابسيارمفيداست .براي اينكه امريادگيري دركلاس درس بهترصورت بگيردمحيط کلاس بايدتميزوپاكيزه باشدازنظرروشنايي و نورگيربودن بهترين وضعيت راداراباشدتخته سياه ووسايل آموزشي موردنيازدرمكان مناسب قراربگيرندتادانش آموزان به راحتي بتواننددراين محيط آموزش ببينند. چناچه محيط كلاس ومدرسه كثيف ونامناسب باشددانش آموزعلاقه وانگيزه اي براي توجه به درس نخواهدداشت وبسيارزودمحيط كلاس براي اوخسته كننده خواهدشد . ازآنجاكه نظافت ورعايت بهداشت دراسلام بسيارسفارش شده است بهتراست دانش آموزان رابه پاكيزگي عادت دهيم و با مربيان بهداشت ومعلمان دلسوزكه درمدرسه حضوردارندبه رشدوشكوفايي عقلي وجسمي دانش آموزان كمك نمائيم.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
توصیف وضعیت موجود
اهمیت مسئله
بر رسی شواهد اولیه
در کلاسها
علل مشکل
تائید علل
پیشینه نظری تحقیقات گذشته
بهداشت محیط مدرسه
اهمیت تامین بهداشت محیط
طرح وبرنامه های زیست محیطی
نقش مدرسه دررشدوتکامل دانش آموزان
ضرورت اجرای بهداشت مدارس
بهداشت محیط مدرسه برسلامت روان دانش آموزان تاثیرگذاراست
راه کارها
پرسشنامه باز
تحلیل پرسشنامه برای 40 نفر
تعیین راهکارهای پیشنهادی
پیشینه پژوهش ازچندین پژوهشگر
نتایج بدست آمده ازاین پیشینه
جمع بندی
انتخاب راه حلهای موفق
برنامه ریزی اجرا
شواهد
ارزیابی تاثیر اقدام جدید و اعتبار بخشی
نتیجه گیری و پیشنهاد
پیشنهاد
دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *